Mateřská škola Zavidov
Mš. Zavidov

O nás

Mateřská škola byla zřízena 2. září 1987. Od 1. 12. 2002 je právním subjektem. Kapacita MŠ je 23 dětí. Pracujeme podle

          Školní vzdělávací program (ŠVP)

             Ve školním roce 2020/2021 máme hlavní téma:

                            

                                    SVĚT OKOLO NÁS

které je rozděleno do 6 tématických celků:

  1.  Lidé
  2.  Pohádky a pověsti
  3.  Příroda
  4.  Cestování
  5.  Oslavy a svátky
  6.  A něco navíc

Cílem ŠVP je:

Rozvoj učení a poznání

Dítě je po stránce kognitivní seznámeno s poznáváním nových jevů a dějů, kterými jsou děti obklopovány. Může nahlédnout na různé situace a osvojovat si nové poznatky, které využije v běžném životě, a bude mu přinášet pocit radosti. Vhodně zvolenými aktivitami lze probouzet u dětí zájem poznávat a učit se novým věcem.:

  • rozvíjení zájmu o učení na základě zkušeností a vnitřního prožitku (vést děti k samostatnému řešení problému, postupovat cestou pokusu a omylu),
  • zařazení experimentů, které děti nevedou k řešení problému a situace
  • prohlubování vnitřního zájmu o učení, kterým budeme rozvíjet kreativitu, originalitu, tvořivost, představy a fantazii dítěte,
  • využívání dosavadních získaných zkušeností v běžném životě a v běžných situacích
  • poskytnutí harmonického a příjemného prostředí dětem, komunikace vlídným slovem, s empatií a trpělivostí
  • osvojování si nových poznatků, informací i vědomostí je dětem předáván kreativní cestou tj. formou her, pokusů, poznávání smysly, prohlížením knih, besedy, činnosti v přírodě apod.
  • přístup k dětem dle individuálních potřeb a zvláštností.

Osvojování hodnot

           U dětí se snažíme osvojovat hodnoty a vedeme je k uvědomování si svého ,,já.“ Učíme děti řešit konfliktní situace. Posilujeme přátelské vztahy mezi dětmi, které je třeba prohlubovat. Učíme je projevovat zájem o druhé, empatickému jednání. Vedeme je k tomu, aby se nebály vyjádřit své city a emoce, aby uměly nabídnout pomoc druhému, přijímat druhé, tolerovat a respektovat jeho odlišnosti a zvláštnosti:

  • posilování sociálního cítění a prohlubování mezilidských vztahů (vztahy mezi kamarády, v rodině, úcta k starším lidem, personálu MŠ, …),
  • upevnění vztahů na základě pravidel, které se vztahují ke třídě (opakování pravidel, společné tvorba pravidel, didaktické propojení s literárními příběhy, společná diskuze, dramatické hry – pochopení pravidel pomocí dramatických her s maňásky),
  • vedení dětí k uvědomění, že je důležité mít rád sám sebe a přijímat se takový, jaký jsem – nastavení vnitřních hodnot
  • pravidelné pořádání projektů (vánoční dílny, besídky, divadelní představení pro rodiče, vycházky do lesa)
  • utváření kladného vztahu k mateřské škole a jejímu prostředí,
  • nastavování hodnot a prohlubování mezilidských vztahů mezi dětmi formou zařazených různých výchov (dramatická, hudební, výtvarná, pohybová, environmentální, literární).

Získání osobnostních postojů

            Je naším cílem vyhledávat v osobnosti dítěte pozitiva a podporovat tak jeho zájem přijímat poznatky a získávat dovednosti. Snažíme se, aby dítě pochopilo, že něco umí lépe a něco hůře než ostatní, ale že to není chyba, protože jsme každý jiný, a všichni nemohou být stejní. Společně hodnotíme problémy a radujeme se z našich úspěchů a pokroků. Vedeme děti k tomu, aby pochopily a věděly, že mohou využít své ,,silné“ stránky, ale nesmějí to dělat na úkor druhých. Společným vzděláváním je vedeme k empatii a pomoci dětem integrovaným do třídy.

 

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2
1
3
1
4
1
5 6 7 8
9 10 11
1
12 13 14 15
16 17 18
1
19 20 21 22
23 24 25
2
26 27 28 29
30 31
1
1
1
2 3 4 5

Aktuality


Aktuální počasí

dnes, pondělí 2. 10. 2023
oblačno 22 °C 12 °C
úterý 3. 10. slabý déšť 20/10 °C
středa 4. 10. polojasno 17/8 °C
čtvrtek 5. 10. jasno 18/7 °C